• برخی بیمه‌ها ۱۰برابر سرمایه تعهد پذیرفته‌اند/ الزام بیمه توسعه به فروش دارایی‌ها و پرداخت ۱۷هزار خسارت

      ئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه توانگری مالی گفت: بیمه توسعه باید با تبدیل ساختمان‌های خریداری شده به دارایی‌ نقد خسارت ۱۷ هزار پرونده دیه را پرداخت کرده و نسبت توانگری مالی خود را بهبود دهد.

      رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با فارس:
      برخی بیمه‌ها ۱۰برابر سرمایه تعهد پذیرفته‌اند/ الزام بیمه توسعه به فروش دارایی‌ها و پرداخت ۱۷هزار خسارت

      رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه توانگری مالی گفت: بیمه توسعه باید با تبدیل ساختمان‌های خریداری شده به دارایی‌ نقد خسارت ۱۷ هزار پرونده دیه را پرداخت کرده و نسبت توانگری مالی خود را بهبود دهد.
      خبرگزاری فارس: برخی بیمه‌ها ۱۰برابر سرمایه تعهد پذیرفته‌اند/ الزام بیمه توسعه به فروش دارایی‌ها و پرداخت ۱۷هزار خسارت

      محمد ابراهیم امین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه توانگری مالی تعهدات آینده شرکت‌های بیمه را محاسبه و در مقابل سرمایه و دارایی که قابل پرداخت است، قرار می‌گیرد، اظهارداشت: براساس سیاست‌گذاری‌های حوزه بیمه شرکت بیمه می‌تواند دو برابر دارایی‌های خود، تعهد بپذیرد.
      وی افزود: برخی شرکت‌ها 10 برابر دارایی‌های خود، تعهد ایجاد کرده‌اند و این اقدامات بسیار جای تعجب دارد.

      رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر سطح توانگری مالی شرکت‌ها بر عهده بیمه مرکزی است، گفت: ما این کار را انجام داده‌ایم؛ در ابتدا اطلاع رسانی کردیم تا مردم در جریان وضعیت مالی شرکت‌ها قرار گیرند و خودشان از شرکت‌هایی که توانگری مالی پایینی دارند، بیمه ‌نامه نخرند.
      وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مناسب مهمترین رکن در حوزه نظارت است زیرا بیمه مرکزی مدتی پیش یکی از شرکت‌ها را لغو مجوز کرد اما گزارش‌هایی به ما رسید که نشان می‌داد همچنان مردم از این شرکت بیمه‌نامه می‌خرند.

      امین با بیان اینکه این شرکت در فاصله چهار روز با ارائه تخفیف و تقسیط به مشتریان 50 هزار بیمه‌نامه فروخته است، افزود: وظیفه بیمه مرکزی در نظارت بر توانگری مالی شرکت‌ها این است که در راستای حفظ حقوق بیمه‌گذاران محاسبات را انجام دهد و هر زمان که این تعادل از بین رفت به شرکت اعلام کند؛ دو راهکار وجود دارد که اول افزایش سرمایه شرکت و دوم عدم پذیرش تعهد جدید است.

      امین تصریح کرد: ما به همه شرکت‌هایی که از نسبت دو برابری تعهد به تعهد عبور کرده‌اند اخطار داده‌ایم و شرکت‌‌های بیمه دی و بیمه توسعه که به مرز بحران رسیده‌اند، گزارش عملکرد آنها را در شورای عالی بیمه ارائه کردیم.
      وی گفت: به شرکت بیمه دی مهلتی برای اصلاح ساختار داده شد اما با توجه به اینکه بیمه توسعه حدود 17 هزار پرونده خسارت دیه بیمه شخص ثالث را پرداخت نکرده و از طرف دیگر اراده مدیریتی وجود ندارد، با این شرکت برخورد جدی انجام شد.

      رئیس شورای عالی بیمه با بیان اینکه بیمه توسعه بسیاری از دارایی‌های خود را به ساختمان تبدیل کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر به دلیل رکود در خرید و فروش بازار مسکن، این شرکت تمایلی به فروش ساختمان با قیمت‌هایی کمتر از ارزش روز آن ندارد، همه این مسائل در شرایطی است که براساس آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی، بیمه توسعه حق خرید این میزان را ساختمان نداشته است.

      به گفته وی شرکت‌ها طبق آیین‌نامه باید 60 درصد دارایی‌های خود را به نقد‌پذیر‌ ترین دارایی تبدیل کنند که یکی اوراق مشارکت و دوم اوراق بهادار بورس است.
      رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که نتیجه مصوبه شورای عالی بیمه برای شرکت بیمه توسعه چیست و آیا این شرکت باید دارایی‌های خود را بفروشد؟ گفت:‌ باید دارایی‌ها خود برای پرداخت خسارت‌ها و تعهدات استفاده کند. بخش عمده منابع این شرکت به ساختمان و ملک تبدیل شده و سایر دارایی‌ها را هم برای دریافت تسهیلات و خرید ساختمان در وثیقه بانک قرار داده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.