• بررسی تخلفات بیمه ای در مجلس کلید خورد

      گزارش‌هایی داریم از حیف و میل بیت‌المال در صنعت بیمه‌ای کشور که متأسفانه نیازمند بررسی دقیق و ریز‌به‌ریز است، که یکی از آن‌ها، بحث اختلاس‌هایی است که در ماه‌های گذشته، جنجال‌‌ بسیاری به پا کرد، به ویژه پرونده‌ای که به تازگی در قوه قضاییه در حال بررسی است.

      گزارش‌هایی داریم از حیف و میل بیت‌المال در صنعت بیمه‌ای کشور که متأسفانه نیازمند بررسی دقیق و ریز‌به‌ریز است، که یکی از آن‌ها، بحث اختلاس‌هایی است که در ماه‌های گذشته، جنجال‌‌ بسیاری به پا کرد، به ویژه پرونده‌ای که به تازگی در قوه قضاییه در حال بررسی است. به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از «تابناک»، بحث بیمه و تخلفات بیمه‌ای، یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که هم‌اکنون بخشی از آن در قوه قضاییه در حال بررسی است. این پرونده به لحاظ اینکه پای یکی از مسئولان بلند‌پایه دولت گذشته و همچنین چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن گیر است، اهمیت خاصی دارد.

      هم‌اکنون مجلس شورای اسلامی نیز از بعد نظارتی قصد ورود به این پرونده را دارد تا به بررسی ابعاد گوناگون تخلفات موجود در صنعت بیمه کشور بپردازد.

      بنا بر این گزارش، محمد‌رضا ‌پور‌ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع گفت: ابهام در عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای و همچنین بیمه ایران، که تخلفات اقتصادی کلانی در آن روی داده، باعث شده تا اعضا به فکر تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور بیفتند.

      وی در این باره گفت: می‌دانید این تخلفات در قوه قضاییه است و هنوز برای آن تعیین تکلیف نشده ‌که از موضوعات مطرح در تحقیق و تفحص است. موضوعات دیگر‌ از جمله ابهام در عملکرد بیمه‌ها بوده که در ‌۲۸ اردیبهشت ۹۲ در کمیسیون اقتصادی تصویب شده که قرار است فردا در صحن علنی برسی شود.

      وی درباره محور‌های این تحقیق و تفحص نیز اظهار داشت: عملکرد ضعیف بیمه‌های کشور در بحث سرمایه‌گذاری، باعث شده ‌که هزینه ارائه خدمات در کشور ما نسبت به کشور‌های دیگر زیاد شود؛ این بحث شامل بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه و حتی بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی نیز می‌شود.

      این نماینده مجلس اظهار داشت: گزارش به دست آمده از وجود ابهام در عملکرد بیمه‌های مرکزی ـ که باید بنا بر قانون ‌ناظر بر عملکرد بیمه‌ای باشد ـ نشان می‌دهد، حدود ۲۵ درصد از تصدی بیمه‌ را بر عهده دارد که باعث تداخل وظایف عملیاتی با نظارتی شده و این مورد، ابهام اصلی ماست که باید در این زمینه گزارش جامعی تهیه شود.

      وی همچنین یادآور شد: گزارش‌هایی داریم از حیف و میل بیت‌المال در صنعت بیمه‌ای کشور که متأسفانه نیازمند بررسی دقیق و ریز‌به‌ریز است، که یکی از آن‌ها، بحث اختلاس‌هایی است که در ماه‌های گذشته، جنجال‌‌ بسیاری به پا کرد، به ویژه پرونده‌ای که به تازگی در قوه قضاییه در حال بررسی است.

      در پایان باید گفت، ما‌ روی پرونده ایران بسیار حساسیم؛ بنابراین، این لایحه فردا ‌در صحن بررسی خواهد شد‌ و به امید خدا به نتیجه نهایی خواهد رسید.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.