• کلاهبرداری از بیمه با تصادفات ساختگی

      اردیبهشت ماه امسال پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان برای بررسی کارشناسی یک مورد تصادف مشکوک که در آن یکی از ادارات بیمه مکلف به پرداخت مبلغ 800 میلیون ریال دیه به فردی مصدوم شده بود، به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع شد.

      با ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که این فرد با دو نفر دیگر در این تصادفات همکاری داشته و طرفین آن‌ها رانندگانی با وضعیت مالی نامناسب و یا معتاد می‌باشند که وسایل نقلیه آنها دارای سابقه تصادف در ماه‌های قبل نیز می‌باشد.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی علی‌اصغر طالبی گفت: اردیبهشت ماه امسال پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان برای بررسی کارشناسی یک مورد تصادف مشکوک که در آن یکی از ادارات بیمه مکلف به پرداخت مبلغ 800 میلیون ریال دیه به فردی مصدوم شده بود، به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع شد.
      وی تصریح کرد: با دعوت از نماینده اداره بیمه وی در اظهارات خود به کارآگاهان پلیس گفت: چندی قبل یک دستگاه خودروی سواری در حوالی ساوه به فردی برخورد کرده و منجر به صدمه دیدن یکی از نقاط حساس بدن وی شده است که بعد از سیر مراحل لازم، دیه وی به مبلغ 800 میلیون ریال آماده پرداخت شده است.

      فرمانده انتظامی ساوه ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از کارآگاهان تحقیقات خود را برای بررسی دقیق این موضوع شروع کردند و در همان مراحل اولیه تحقیقات مشخص شد که این فرد سابقه‌های دیگری از تصادف با وسایل نقلیه را در یکی دیگر از استان‌های همجوار داشته و در چندین مورد از اداره‌های بیمه مبالغی را تحت عنوان دیه دریافت کرده است.

      طالبی گفت: با ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که این فرد با دو نفر دیگر در این تصادفات همکاری داشته و طرفین آن‌ها رانندگانی با وضعیت مالی نامناسب و یا معتاد می‌باشند که وسایل نقلیه آنها دارای سابقه تصادف در ماه‌های قبل نیز می‌باشد.
      وی ادامه داد: با جمع‌آوری اسناد و مستندات لازم سرانجام مشخص شد که این تصادفات ساختگی بوده و این سه نفر برای کلاهبرداری از ادارات بیمه به این شکل عمل می‌کرده‌اند که هم اکنون یکی از آنها در زندان به سر می‌برد.

      فرمانده انتظامی ساوه افزود:‌ بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی هر 3 متهم به پلیس آگاهی احضار شدند که در بازجویی‌های صورت گرفته از متهمان، ‌آنان اذعان داشتند که هر سه نفر با شناسایی رانندگانی که خودروهای آنان دارای سابقه تصادف بوده را فریب می‌دادند و بعد از صحنه سازی تصادف در محورهای کم تردد و حادثه خیز از ادارات بیمه با دریافت دیه کلاهبرداری می‌کردند.

      فرمانده انتظامی ساوه از اقدام به موقع کارآگاهان پلیس در کشف کلاهبرداری 800 میلیونی متهمان در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از چهار اداره بیمه در یکی دیگر از استان‌ها اعتراف کردند که بعد از سیر مراحل قانونی، حسب دستور مقام  قضایی به زندان منتقل شدند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.