• ابعاد فرهنگی هافستد و تعداد خسارات در بیمه شخص ثالث اتومبیل

      به نقل از خبرگزاری موج، گزیده ای از مقاله ابعاد فرهنگی هافستد و تعداد خسارات در بیمه شخص ثالث اتومبیل را در زیر می خوانید.

      بالابودن تعداد تصادفات رانندگی در کشور موجب گردیده تا در صنعت بیمه کشور، بیمه شخص ثالث اتومبیل، بالاترین میزان خسارت پرداختی را در بین رشته های بیمه ای داشته باشد.
      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از خبرگزاری موج، گزیده ای از مقاله ابعاد فرهنگی هافستد و تعداد خسارات در بیمه شخص ثالث اتومبیل را در زیر می خوانید.
      فرهنگ حاکم بر افراد از دلایل بروز رفتارهای پرخطر در هنگام رانندگی است و رابطه مستقیمی با تعداد تصادفات رانندگی دارد. هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر فرهنگ حاکم بر بیمه گذاران بیمه شخص ثالث یکی از شرکت های بیمه بر تعداد تصادفات رانندگی با استفاده از مدل فرهنگی آقای گیرت هافستد است. تحقیق حاضر، از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری آن را بیمه گذاران بیمه شخص ثالث یکی از شرکت های بیمه، تشکیل داده اند. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. در این تحقیق علاوه بر استفاده از آمار توصیفی، از آزمون های K-S، t و Uمان-ویتنی استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق در سطح اطمینان 95% نشان می دهد که بین بیمه گذاران پرریسک و کم ریسک از نظر ابعاد فرهنگی هافستد تفاوت معنی داری وجود دارد.
      نویسندگان:
      -سعید صحت
      -نادر مظلومی
      -سید سعید علوی

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.