• هیچ تخلفی را از سوی شرکت‌ها نمی‌پذیریم/ انتشار برنامه استراتژیک صنعت بیمه

      محمد ابراهیم امین - مدیرعامل بیمه مرکزی - در نشست هم اندیشی با جمعی از خبرنگاران با اشاره به این که صنعت بیمه باید انباشت منابع کرده تا با تشکیل ذخایر به تعهدات 30 ساله پاسخ دهد خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید در خدمت توسعه اقتصاد قرار گیرد.

      مدیرعامل بیمه مرکزی اعلام کرد
      هیچ تخلفی را از سوی شرکت‌ها نمی‌پذیریم/ انتشار برنامه استراتژیک صنعت بیمه

      برنامه استراتژیک از سوی بیمه مرکزی منتشر شده که نه تنها وضع موجود صنعت بیمه را به تصویر کشیده بلکه آسیب شناسی نیز در زمینه انجام داده است.

      به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد ابراهیم امین - مدیرعامل بیمه مرکزی - در نشست هم اندیشی با جمعی از خبرنگاران با اشاره به این که صنعت بیمه باید انباشت منابع کرده تا با تشکیل ذخایر به تعهدات 30 ساله پاسخ دهد خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید در خدمت توسعه اقتصاد قرار گیرد.
      به گفته وی حساب سازی‌های مختلفی در این صنعت صورت می گیرد که در پس این حساب‌ها تنها به سود اشاره شده و زیان‌ها دیده نمی‌شود. شرکت ها به دنبال شفاف سازی نیستند و به همین دلیل زیان را سود نشان می دهند.

      امین تصمیم گیران در این صنعت را فقط مدیراناین بخش ندانست و گفت: فشار از سوی سهامداران عمده و همچنین دولت بر این صنعت وجود دارد.

      مدیر عامل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که به دنبال این هستیم که بیمه مرکزی صلاحیت مدیران را تایید کند گفت: این اختیار که صلاحیت مدیران توسط بیمه مرکزی باشد باید جا انداخته شود تا از قشارهای فراوانی که بعضا پیش می‌آید جلوگیری به عمل آید.
      وی خصلت صنعت بیمه را خصلتی محافظه کارانه دانست وگفت: با توجه به این که حرف ها به درستی منتشر نشده و دچار تغییر و تحولاتی می شود بنابراین صنعت بیمه با توجه به ریسک پذیری، محافظه کارانه عمل کرده و بعضا اطلاعات زیادی در اختیار افراد قرار نمی‌دهند.

      امین با اشاره به این‌که بیمه مرکزی هیچ تخلفی را از سوی شرکت‌ها نمی پذیرد گفت: در مرحله نخست تذکر به شرکت‌ها داده خواهد شد درغیر این صورت اعلام عمومی خواهیم کرد.

      مدیر عامل بیمه مرکزی به انتشار برنامه استراتژیک از سوی بیمه مرکزی اشاره کرد و گفت: در این برنامه هدفمان دو پهلو نبوده و در آن شعار جایگاهی ندارد وضع موجود را به تصویر کشیده،‌آسیب شناسی کرده و این که در نهایت چه کاری باید انجام شود در قالب این برنامه استراتژیک منتشر شده است.
      وی در ادامه گفت:‌در سال 1391 صورت های مالی نشان می دهد که 600 میلیارد تومان سود به سهامداران تعلق گرفته و دو هزار میلیارد تومان نیز عوارض به ناجا و صندوق‌ها تعلق گرفته است بنابراین این دو عدد با هم همخوانی نداشته و همین امر موجب می‌شود که تعادلی وجود نداشته باشد.
      وی در پاسخ به این پرسش که بیمه توسعه در حال حاضر 17 هزار پرونده خسارت داشته اما رسیدگی خاصی در این زمینه صورت نمی‌گیرد؟ گفت: حدود 70 ،80 میلیارد بدهی نیز از سوی این شرکت وجود داشته و خسارت دیدگان حتی مطالباتشان را از بیمه مرکزی طلب می‌کنند که باید در این زمینه رسانه‌ها نیز بیشتر وارد عمل شده و در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.