• سقوط هواپیمای الجزایر؛ شوکی دیگر به صنعت بیمه

      انتظار می رود به دلیل خطرات ناشی از جنگ و از بین رفتن دیوار امنیتی و افزایش زیان های حمل و نقل هوایی در سال جاری، میزان حق بیمه ها افزایش یابد.

      هواپیمای خطوط هوایی الجزایر ۲۴ ژوئیه، با ۱۱۶ مسافر در مسیر پرواز از بورکینافاسو به الجزیره، پایتخت این کشور، در ۵۰ کیلومتری مرز مالی سقوط کرد. این هواپیما زمانی کوتاه بعد از پرواز از بورکینافاسو ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد.

      به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، هواپیمایی که سقوط کرده است، از نوع مکدانل داگلاس ام دی-83 بود و شرکت هواپیمایی الجزایر آن را از یک شرکت اسپانیایی اجاره کرده بود.

      " فردریک کوویه" وزیر راه ‌وترابری فرانسه گفت که این هواپیما در شمال مالی ناپدید شده است و حدود نیمی از ۱۱۶ مسافر کشته‌ شده این هواپیما شهروندان فرانسوی بودند. به جز شهروندان فرانسوی ۲۷ تبعه بورکینافاسو و مسافرانی از لبنان، الجزایر، لوکزامبورگ، بلژیک، سوئیس، نیجریه‌، کامرون، اوکراین و رومانی هم در این هواپیما بودند.

      "برنارد کازوو" وزیر داخله فرانسه هم به رادیوی آر‌تی‌ال این کشور گفت که هواپیما در لحظه سقوط در هم شکسته بود و هیچ یک از مسافران پرواز ای‌اچ ۵۰۱۷ خطوط هوایی الجزایر که در مالی سقوط کرد، زنده نمانده‌ اند.

      آخرین حادثه صنعت حمل و نقل هوایی جهان بدون شک شوک بزرگی را به بیمه گران در این عرصه وارد می کند. شرکت های بیمه در طول دو هفته گذشته شاهد از دست رفتن دو هواپیما و در چهار ماه گذشته نظاره گر پنجمین حادثه هوایی بودند.

      این حادثه چند روز پس از آن روی داد که یک هواپیمای خطوط هوای مالزی پس از اصابت موشک سقوط کرد. هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ٧٧٧ با 298 سرنشین در مسیر پرواز آمستردام در هلند به کوالالامپور، پایتخت مالزی در منطقه‌ای در شرق اوکراین نزدیک مرز روسیه سقوط کرد. به گفته مقامات آمریکایی، سکوی پرتاب این موشک در شهر "سنژنه" در منطقه ‌ای در شرق اوکراین در نزدیکی مرز با روسیه قرار داشته که شبه ‌نظامیان جدایی‌ طلب بر آن تسلط دارند.

      این شرکت دو ماه پیش هم به دلیل سقوط هواپیما خطوط هوایی مالزی خسارت هنگفتی را متحمل شد. پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی هم پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی بود که در هشت مارس ۲۰۱۴ از کوالالامپور، پایتخت مالزی، عازم پکن بود اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد. آلیانز به دنبا این حادثه 30 میلیون دلار خسارت دید.

      در این گزارش آمده است که اکنون انتظار می رود به دلیل خطرات ناشی از جنگ و از بین رفتن دیوار امنیتی و افزایش زیان های حمل و نقل هوایی در سال جاری، میزان حق بیمه ها افزایش یابد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.