• اظهارتاسف مدیرعامل انجمن حرفه ای از عدم تصحیح برخی آیین نامه ها در صنعت بیمه

      مسعود حجاریان مدیر عامل انجمن حرفه ای در نشست خبری، توسعه صنعت بیمه را هدف اصلی انجمن حرفه ای صنعت بیمه اعلام کرد

      مسعود حجاریان مدیر عامل انجمن حرفه ای ضمن انتقاد و بیان مشکلات آیین نامه های توانگری مالی و ظرفیت نگهداری مجاز ریسک در شرکت های بیمه گفت: پیشنهادات انجمن جهت رفع مشکلات این آیین نامه ها به بیمه مرکزی، مورد استقبال و اصلاح قرار نگرفته است.

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، مسعود حجاریان مدیر عامل انجمن حرفه ای در نشست خبری، توسعه صنعت بیمه را هدف اصلی انجمن حرفه ای صنعت بیمه اعلام کرد و افزود: هرجامعه ای را نهادهای آن جامعه می سازد و جامعه بیمه کشور هم از این امر مستثنی نیست و ما باید نقش نهادها را در این خصوص مورد توجه قرار دهیم و ما باید نهادگرا باشیم و باید ببینم تعامل بین نهادها چه تاثیری بر رشد و بالندگی آنها دارد.
      وی در ادامه گفت: اگر جامعه ای رشد نمی کند و مشکل دارد، باید علت را در نهادهای آن جستجو کرد و ضعف نهادی باعث توقف رشد شده است و انجمن سعی کرده به عنوان یک نهاد، اقدامات مناسبی را در صنعت بیمه انجام دهد.

      حجاریان اصلاح مقررات را قدم مهم در اصلاح وضعیت صنعت بیمه دانست و گفت: یکی از کارهای انجمن حرفه ای صنعت بیمه، بررسی مقررات صنعت بیمه بوده است و در این جهت اشکالات شناسایی شده و سعی شده راهکارهایی برای رفع مشکلات پیدا شود و نتایجی هم داشته باشد. اگر مقررات صنعت بیمه اصلاح شود، اصلاح کل کسب و کار صنعت بیمه را در پی خواهد داشت.

      مدیر عامل انجمن حرفه ای از ارائه پیشنهاداتی به بیمه مرکزی برای اصلاح مقررات و آیین نامه در صنعت بیمه خبر داد و گفت: برخی آیین نامه ها دارای مشکلات اساسی هستند و این مشکلات باعث شده که صنعت بیمه با  چالش های زیادی روبرو شود. از جمله این موارد، آیین نامه توانگری مالی صنعت بیمه است که بسیار دیر در صنعت تدوین و پیاده سازی شد و متاسفانه دارای اشکالات زیادی است به طوری که این آیین نامه، اکنون بازدارندگی لازم و کنترل لازم را روی صنعت بیمه اعمال نمی کند.
      وی افزود: آیین نامه توانگری مالی، آیین نامه ای است که باید مدیریت ریسک در شرکت ها را تضمین کند. یعنی باید تضمین کند که شرکت ها در آینده قادرند تهعداتشان را انجام دهند. اگر دیده می شود شرکتی در صنعت بیمه قادر به انجام تعهداتش نیست به این معناست که آیین نامه یا درست تدوین نشده و یا درست پیاده سازی نشده است.
      حجاریان آیین نامه نگهداری ریسک را نیز دارای ضعف دانست و گفت: آیین نامه نگهداری ریسک، آیین نامه است که بر اساس آن شرکت های بیمه باید حد مشخصی از ریسک ها را نگهداری کنند و مابقی آن را اتکایی کنند و هر وقت اتکایی می کنند، حق بیمه را باید به شرکت اتکایی بدهند، بنابراین برخی ممکن است علاقه نداشته باشند که حق بیمه ای را که می گیرند به دیگران منتقل کنند و بیش از ظرفیت، ریسک را نگهداری کنند و مسئولیت بیشتری را بپذیرند.

      مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ضمن اظهار تاسف از تهیه و تصویب آیین نامه نگهداری ریسک در بیمه مرکزی افزود: این آیین نامه کنترل ها و محدودیت های لازم را برای نگهداری ریسک اعمال نمی کند و ممکن استد که شرکت ها از این بابت با مشکل روبرو شوند و هرگاه شرکتی از این بایت با مشکل مواجه شود، به این معناست که کل بیمه گزاران آن شرکت با مشکل روبرو شده اند.

      وی در ادامه تاکید کرد: باید این تفکر که شرکت ها یک نهاد هستند و بیمه گزارها یک نهاد دیگر هستند، از صنعت بیمه خارج شود. در واقع بیمه گزارها ریسک هایشان را به شرکت های بیمه منتقل می کنند، یعنی اگر مشکلی برای شرکت های بیمه به وجود آید، این مشکلات به سرعت به مردم و بیمه گزارها منتقل می شود.

      حجاریان از انتقال و ارائه این پیشنهادات موثر در بهبود فضای کسب وکار به بیمه مرکزی خبر داد و گفت: باید اذعان کرد که در این کار اثربخش نبوده ایم و پیشنهاداتی که به بیمه مرکزی داده شده است مورد استقبال و اصلاح قرار نگرفته است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.