• امضای یادداشت تفاهم بیمه‌ای با خارجی‌ها

      مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی تهران، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران، رئیس اتاق بازرگانی و دیگر مسئولان افتتاح شد

      معاون وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی مراجعات هیأت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی از شهریور ۹۲ تا کنون، گفت: برخی کشورها نسبت به امضای یادداشت تفاهم در پرونده‌های بیمه‌ای قدم برداشته‌اند.

      به گزارش فارس، مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی تهران، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران، رئیس اتاق بازرگانی و دیگر مسئولان افتتاح شد.

      در این مراسم محمد خزائی معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران با اشاره به دو حوزه فعالیت در بخش سرمایه‌گذاری اظهارداشت: براساس آمار دقیقی که در سازمان داریم از شهریور 92 تا شهریور امسال مراجعات سنگین هیأت‌های سرمایه‌گذاری و نه آنهایی که تأمین فاینانس انجام می‌دهند 500 درصد افزایش نشان می‌دهد.
      وی ادامه داد: آمار براساس هیأت‌های خارجی اعم از اروپایی و نمایندگان بیش از 100 شرکت وجود دارد.

      خزائی با اشاره به اینکه 65 شرکت سرمایه‌گذاری در یکسال گذشته مذاکره داشته‌اند، تصریح کرد: البته همه آنها منجر به سرمایه‌گذاری نشده و پرونده‌هایی در این زمینه باز شده که نشان از اقبال کشورهای بین‌المللی به فضای کشور است.
      به گفته این مقام مسئول، نوع مراجعات نشان می‌دهد که حضور کشورهای اروپایی و عربی پر‌رنگ‌تر شده و حتی وقتی شرکت‌هایی که روابطشان قطع بود نسبت به امضای یادداشت تفاهم در پرونده‌های بیمه‌ای قدم برداشته‌اند.

      خزائی تاکید کرد: در دو بخش مقررات و قوانین که نیاز به اصلاحات جدی دارد باید گام برداشته شود، تصریح کرد: همچنین اشاعه دادن استفاده از سرمایه گذاری کشور در داخل دیگر استانها ضروری است و سیاست وزارت اقتصاد این است که مراکز خدمات که زیر نظر استانداری اداره می‌شوند به سمتی باشد که تفویض اختیار به آنها صورت بگیرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.