• رئیس کل بیمه مرکزی: سرمایه گذاری در صنعت بیمه باید قابلیت نقد شوندگی داشته باشد

      شرکت های بیمه اجازه ارزیابی ریسک ندارند

      کاهش انحصار فعالیت های بیمه ای در بخش دولتی، راه اندازی و تقویت سامانه هدایت و نظارت الکترونیکی بیمه، نظارت آنلاین بر فعالیت های بیمه گری، تأیید صلاحیت مدیران شرکت های بیمه، برقراری سیستم پاسخگویی به شکایات بیمه گذاران و سامانه شناسایی و پالایش نمایندگان فروش بیمه از جمله اقداماتی است که بیمه مرکزی در سال گذشته پیگیری کرده است.

      به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، محمد ابراهیم امین با تأکید بر عوارض تحمیل شده بر صنعت بیمه کشور گفت: شرکت های بیمه اجازه ارزیابی ریسک ندارند. وی با اشاره به پرداخت ده هزار میلیارد تومان خسارت در سال ۱۳۹۲ از افزایش ۳۴ درصدی این شاخص در صنعت بیمه خبر داد و گفت: شرکت های بیمه در سال ۹۲ به شانزده میلیون و هفتصد هزار پرونده خسارت رسیدگی و پرداخت کرده اند.
      رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: سرمایه گذاری ها در صنعت بیمه کشور در چارچوب آیین نامه مصوب شورای عالی بیمه صورت می گیرد و بر این اساس شرکت های بیمه باید سرمایه های خود را عمدتاً در حوزه هایی سرمایه گذاری کنند که قابلیت نقد شوندگی داشته باشد.
      محمد ابراهیم امین با اشاره به این نکته که شرکت های بیمه در حال حاضر مانند رودخانه ای هستند که هر چه به آن وارد می شود از مسیر دیگری خارج می شود گفت: با این شرایط وجوهی برای سرمایه گذاری باقی نمی ماند.
      وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر مأموریت پژوهشکده بیمه گفت: پژوهشکده بیمه با انجام مطالعات تطبیقی و تعریف پروژه های کاربردی توانسته است پاسخگوی بسیاری از سئوالات و مشکلات گریبانگیر صنعت بیمه باشد.
      رئیس کل بیمه مرکزی در پایان سخنانش با تقدیر از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای مجمع در این جلسه گفت: نظارت بر ۲۹ شرکت بیمه ای بنابه ماهیت کار نظارتی دشوار است اما همکاران بیمه مرکزی در کمال صداقت و با کارشناسی و دلسوزی این کار را انجام می دهند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.