• بیمه های تکنولوژی راهکاری جهت خودکار سازی فرایند های مالی در شرکت ها

      بحران مالی، اهمیت پول نقد و نقدینگی را برجسته کرده است.

      اولویت برتر در سال ۲۰۱۵ برای تامین سرمایه مشخص شد
      بیمه های تکنولوژی راهکاری جهت خودکار سازی فرایند های مالی در شرکت ها

      « بحران مالی، اهمیت پول نقد و نقدینگی را برجسته کرده است. بنابراین، بهینه سازی سرمایه در حال گردش، هم چنان از اولویت شرکت هاست. این موضوع حتی در چشم انداز اقتصاد جهانی نیز روشن تر می شود. راه حل های بیمه های تکنولوژی برای سرمایه در حال گردش در خودکار سازی فرایند های مالی، به شرکت ها کمک می کند.»

      به گزارش ریسک نیوز،براساس مطالعات صورت گرفته توسط سیستم های مالی Demica، خزانه شرکت ها به طور فزاینده ای به گزینه هایی فراتر از روش های سنتی مالی می اندیشند و قصد دارند بر طیف وسیع تری از گزینه های تامین مالی تمرکز کنند تا سرمایه مالی در گردش خود را پشتیبانی کنند.

      این تحقیق نشان داد که مدیریت مؤثرتر بر پول نقد و پیش بینی (63 درصد از پاسخ دهندگان)، آزاد کردن سرمایه در حال گردش (60 درصد) و بهبود مدیریت مخاطرات سرمایه در حال گردش (58 درصد) سه اولویت برتر در سال آینده هستند. 60 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند در 5 سال آینده، پتانسیل نسبتا بالایی برای آزاد کردن سرمایه در حال گردش در صنعت ها وجود دارد.

      این گزارش نشان می دهد؛ اخیرا در چشم انداز اقتصادی پس از بحران، هر چه اعتبار بانک ها محدودتر و گران تر می شود، نیاز به آزاد کردن نقدینگی به دام افتاده بسیار مهم تر شده است. در نتیجه با توجه به نظر 80 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه، شرکت های بیشتری در جستجوی روش های جایگزین برای روش های مالی هستند.

      87 درصد از خزانه ها اعلام کردند؛ شرکت ها مشتاق پیدا کردن روش های آزاد کردن نقدینگی اضافی از حساب های قابل دریافت خود هستند. از آنجا که زنجیره تامین امور مالی ، روش های پرداخت خریداران را گسترش می دهد و روش های اولیه پرداخت را نیز با قیمت مقرون به صرفه ای در اختیار خریداران قرار می دهد، 83 درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی معتقدند شور و اشتیاق این حساب ها و امکانات اعتباری در میان فعالان خود در صنعت بیشتر شده است.

      این مطالعه نشان داده است که در حال حاضر، 40 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی پیشنهادات مالی خوبی برای تامین کنندگان خود ارائه می کنند. مهم ترین نکته در پیاده سازی و اجرای این طرح، افزایش نقدینگی سرمایه در حال گردش برای شرکت خریدار است که این موضوع با تامین نقدینگی تامین کنندگان و کاهش ریسک زنجیره تامین بوجود می آید.

      در همین زمان، برقراری امنیت مورد نیاز برای انجام این تجارت مهم ترین جزء استراتژی سرمایه در حال گردش شرکت هاست. در حال حاضر، 16 درصد از پاسخ دهندگان یک برنامه TRS اجرا می کنند. در درجه اول، نکته اصلی در اجرای این برنامه، بهبود نقدینگی است. تمایل برای بدست آوردن شرایط مالی مطلوب تر و تنوع کانال های مالی، نیز به ترتیب دومین و سومین عامل محرک در اجرای این برنامه هستند.

      25 درصد از کسانی که برنامه TRS را اجرا نکرده اند، در حال برنامه ریزی برای انجام این کار در سال آینده هستند. در حال حاضر، روش فاکتورینگ (مقاطعه) که زمانی آخرین چاره برای وام دهندگان بود، توسط شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در حال حاضر بیش از 25 درصد از خزانه های مورد مطالعه، از روش فاکتورینگ به عنوان یک ابزار مؤثر در پشتیبانی مالی برای افزایش نقدینگی با حجم های متفاوت از 700 هزار یورو تا 800 میلیون یورو استفاده می کنند.

      فیلیپ کرل، مدیر اجرایی Demica در این باره گفت : « بحران مالی، اهمیت پول نقد و نقدینگی را برجسته کرده است. بنابراین، بهینه سازی سرمایه در حال گردش، هم چنان از اولویت شرکت هاست. این موضوع حتی  در چشم انداز اقتصاد جهانی نیز روشن تر می شود. راه حل های بیمه های تکنولوژی برای سرمایه در حال گردش مانند SCF و TRS در خودکار سازی فرایند های مالی، به شرکت ها کمک می کند.

      بنابراین بهبود دید کلی، افزایش بهره وری عملیاتی، کاهش هزینه ها و از همه مهم تر آزاد کردن پول نقد جهت سرمایه گذاری برای پشتیبانی یک کسب وکار در رشد بلند مدت و شکوفایی آن را به دنبال دارد. از آنجا که سرمایه در حال گردش یک منبع جایگزین و بهینه برای پول نقد در حال افزایش است، تنوع منابع مالی از طریق راه حال های سرمایه در گردش گزینه مناسبی نیست. اما برای شرکت هایی که می خواهند به سرعت پاسخگوی تقاضاهای زنجیره تامین جهانی باشند یک ضرورت است. »

      این مطالعه بر روی نمونه ای با تعداد 78 خزانه از شرکت ها و مدیران مالی انجام شد.

      ترجمه سمیرا سمیعی

      منبع: http://www.bankingtech.coml/


      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.