• باورهای غلط در مورد بیمه که باعث ضررتان می شود

      بسیاری از مردم باورهای اشتباهی در مورد بیمه دارند که می تواند عواقب مالی شدیدی داشته باشد

      سیاری از مردم باورهای اشتباهی در مورد بیمه دارند که می تواند عواقب مالی شدیدی داشته باشد. /وقتی پای بیمه وسط باشد،چیزی که نمی دانید می تواند به ضرر شما تمام شود.

      به گزارش ریسک نیوز،بسیاری از مردم باورهای اشتباهی در مورد بیمه دارند که می تواند عواقب مالی شدیدی داشته باشد. بررسی جدید اینشور دات کام روی دو هزار فرد بزرگسال این را نشان می دهد.امی دانیس سخنگوی این سایت می گوید:«هر زمان که مشتریان در مورد چیزی که می خواهند بخرند یا چیزی که تصمیم می گیرند نخرند اطلاعاتی ندارند، ممکن است اشتباهشان برایشان گران تمام شود».

      یافته های این بررسی به این شرح بود که شایع ترین باور غلط این است که 52 درصد مردم گمان می کنند که بیمه مالکیت مسکن را بر اساس ارزش ملکشان در بازار املاک تهیه کنند، که صحیح نیست. عامل مهمی که باید به آن توجه داشت،هزینه بازسازی خانه بعد از وارد شدن خسارت های اساسی است.

      مایکل بری،نایب رییس این موسسه اطلاعاتی بیمه می گوید:«این رقم کاملاً با مبلغی که یک شخص برای خانه شما و زمین آن می پردازد متفاوت است.»

      نداشتن یک بیمه مناسب خطرناک است.اگر پوشش بیمه ما کمتر از 80 درصد از هزینه بازخرید خانه را شامل می شود،شرکت بیمه شما تنها بخشی از خسارت را تقبل می کند و به بقیه هزینه ها کاری ندارد. تصورات غلط بالقوه در مورد پوشش بیمه خودرو هم وجود دارد. یک سوم مشتریان بیمه جامع خودرو،همه چیز را پوشش می دهد. هر چند بر طبق اسم آن که صفت «جامع» را یدک می کشد باید اینطور باشد ولی معنای آن در بیمه خودرو متفاوت است. این بیمه فقط برای خسارت های مشخصی است که مربوط به تصادف نیستند مثل دزدی، خسارت ناشی از تخریب اموال عمومی یا بلایای طبیعی.

      بیمه جامع همه نیازتان را برآورده نمی کند ولی دلیلی هم ندارد که آن را لغو کنید .هزینه آن خیلی کم است و موارد پوشش آن هم کم نیست.

      طبق این بررسی اینشوردات کام ،آگاهی مشتریان در زمینه های دیگری بود. یک سوم مشتریان می دانستند که اگر ماشینشان را به کسی قرض بدهند بیمه در مورد آن ساقط می شود. 87 درصد هم می دانستند که تأثیر جریمه سرعت غیرمجاز روی حق بیمه در خارج از شهر خودشان به همان میزان شهر سکونتشان است.

      مردم غالباً در مورد بیمه خودرو،مسکن و آیتم هایی مثل خسارت ناشی از زلزله و سرقت از داخل خودرو اطلاعات چندانی ندارند. بهترین روش برای به دست آوردن اطلاعات هم، پرس و جو،تحقیق،چک کردن سایت شرکت های بیمه در زمان خرید یا تمدید بیمه است. این کار ارزش سرمایه گذاری وقت را دارد . وقتی مشکل یا حادثه ای برایتان پیش بیاید،دیگر خیلی برای گرفتن تصمیم درست دیر شده است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.