• جایگاه و وظایف نهاد ناظر بر صنعت بیمه در آمریکا

      نظارت بر شرکت های بیمه و صنعت بیمه، یکی از نکات اصلی و اساسی در حوزه بیمه است و کشورها سعی دارند با استفاده از ساختارهای مناسب نظارتی، باعث رشد و تعالی صنعت بیمه شوند

      به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، ساختارهای نهاد ناظر در کشورهای مختلف را می توان در دو گروه عمده دسته بندی کرد. برخی از کشورها دارای نهاد ناظر مختص صنعت بیمه می باشند، که نظارت کامل فقط بر صنعت بیمه دارد، و در گروه دوم کشورهایی قراردارند که برای بخش مالی خود به طور عام یک نهاد ناظر را پیش بینی کرده اند.
      نظارت بر صنعت بیمه در کشور آمریکا از نوع اول می باشد. انجمن ملی نمایندگان بیمه آمریکا (NAIC)، سازمان حمایتی نظارتی بیمه در آمریکا می باشد که کار آن  تنظیم استاندارها و قوانین بیمه ای و نظارت در 50 ایالت آمریکا است. این موسسه در سال 1871 تاسیس گریده است. اعضای این سازمان توسط مقامات دولتی انتخاب و منصوب می شوند.
      فعالیت ها و نظارت این سازمان در بخش¬های مختلف اجرایی، سیستم های اطلاعاتی، امور حقوقی و مقررات گذاری، عملیاتی می گردد. در بخش اجرایی این سازمان بر فعالیت های مالی، راهبردی و مدیریت ریسک شرکت های بیمه نظرت می کند. در حوزه سیستم های اطلاعاتی NAIC با فراهم سازی و ارائه زیر ساخت های فنی، بسترهای مورد نیاز برای ترویج اطلاعات نظارتی و استاندارد گذاری را به وجود می آورد. از بعد حقوقی نیز سازمان با تجزیه و تحلیل تحولات در قانون بیمه و ارائه مشاوره به شرکت های بیمه، بر موضوعات و مسائل حقوقی صنعت، نظارت می نماید.
      نهاد NAIC از طریق منابع متعددی تامین مالی می شود.
      •    درآمد ناشی از حق عضویت هر ایالت (کمتر از سه درصد حق بیمه)،
      •    درآمد ناشی از صدور مجوز، فروش نشریات و داده ها
      •    بودجه دریافتی از دولت
      طبق قانون، این سازمان توسط یک کمیته اجرایی شامل بازرسان NAIC (رئیس، نایب رئیس، و نمایندگان شرکت های بیمه ای مناطق) رهبری می شود.
      هم چنین این سازمان، مشاورانی را  برای نظارت بر شرکت¬های بیمه¬ای استخدام می کند. این مشاوران در تسهیل فرایند ارزیابی کامل شرکت ها و شناسایی بهترین شیوه برای  کارآمدی صنعت بیمه، NAIC را یاری می کنند.
      سازمان NAIC گزارش های دقیق و قابل اعتمادی برای صنعت بیمه فراهم کرده و با دارا بودن اطلاعات مالی و نظارتی چند هزار شرکت بیمه، بانک اطلاعاتی قدرتمند در زمینه محسوب می شود.
      قوانین پیشنهاد شده در NAIC نیازمند تصویب حداقل دو سوم اعضای کمیته اجرایی می باشد.
      این سازمان دفتری واقع در نیویورک دارد که وظیفه آن تحلیل سرمایه گذاری شرکت های بیمه، کیفیت و ارزش پرتفوی سرمایه گذاری آنها است. در واقع این دفتر ناظر بر وضعیت سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای می باشد.
      NAIC به طور سالانه بیش از 64 مورد دروه های آموزشی در موضوعات مختلف بیمه برگزار می کند.
      اهم وظایف این سازمان به شرح زیر است :
      •    حفاظت از منافع عمومی
      •    ارتقاء بازار رقابتی
      •    تسهیل رفتار عادلانه و منصفانه با مصرف کنندگان بیمه
      •    نظارت بر وضعیت اعتباری، پرداخت بدهی ها و توانگری مالی موسسات بیمه
      •    پشتیبانی و بهبود مقررات و قوانین بیمه

      "اداره مطالعات و تحقیقات شرکت بیمه ملت"

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.