• نگاه مثبت شرکت های خارجی به صنعت بیمه کشور

      تعهد حرفه ای و پایبندی به قرارداد نخستین اصل بیمه ای است و شرکت های بیمه برای حفظ بازار موجود و دستیابی به بازارهای تازه راهی جز حفظ این اصول مهم ندارند

       در شرایط فعلی اقتصاد کشور، آغاز به فعالیت یک شرکت بیمه معتبر خارجی در ایران که از قلب اروپا تا خاورمیانه به خوشنامی شهرت دارد، دستاورد بزرگی است که آسان به دست نیامده است. ایجاد فضای امن کسب و کار و اعتمادسازی اقتصادی و رفتار حرفه ای متولیان صنعت بیمه، زمینه ساز حضور شرکت های معتبر خارجی در کشور به شمار می رود اما سوال اصلی این است که شرکت های بیمه داخلی با حضور قدرتمند شرکت های بین المللی در کشور چه وضعیتی پیدا می کنند.
      ناگفته پیداست که در حال حاضر تمامی ظرفیت های صنعت کشور فعال نشده و این امر در خصوص صنعت بیمه نیز صدق می کند. ظرفیت های مغفول این صنعت به گونه ای است که برخی از کارشناسان این میزان را گاه تا ۵۰ درصد نیز ارزیابی می کنند. به همین خاطر ورود شرکت های بیمه خارجی نه تنها به بازار فعالان صنعت بیمه زیانی نمی رساند بلکه با ایجاد فضایی رقابتی تر به توسعه و شکوفایی شرکت های بیمه داخلی نیز منتهی می شود.
      فعالیت شرکت بیمه ناسکو در ایران، امر مهمی است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد زمینه سازی برای ورود شرکت های دیگری است که هر یک از آنان می توانند خلاهای موجود را پوشانده و چتر امنیت و اطمینان کافی را در کشور بگسترانند.
      شرکت بیمه  "ناسکو" پس از انجام فرایند خصوصی سازی، دومین دوره فعالیت خود در ایران را تجربه می کند و حضور مقتدرانه و فراگیر این شرکت می تواند فضای اعتمادسازی کافی را برای ورود صنعت بیمه ایران به باشگاه بزرگ بیمه گران جهان فراهم کند به شرطی که این فرصت را قدر بدانیم و در مسیر حمایت از آن گام برداریم.
                                                                                                                                                                          مصطفی زندی

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.