• پرداخت خسارت ۸۰.۸ هزار میلیارد ریالی شرکت های بیمه به بیمه‌گذاران

      پرداخت خسارت ۸۰.۸ هزار میلیارد ریالی شرکت های بیمه به بیمه‌گذاران

      صنعت بیمه کشور در هشت ماهه اول ۱۳۹۴ حدود ۱۴۹ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و حدود ۸۰.۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۲.۷ درصد رشد نشان می دهد.

      به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، بر اساس گزارش اداره تحلیل های آماری، سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه به حدود ۵۷.۴ درصد رسید و ۴۲.۶ درصد دیگر توسط بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.
      بر اساس این گزارش، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت  با ۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۳۱.۲ میلیون فقره بود. ۳۵ درصد حق ‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد و   ۲۹.۴ درصد از حق بیمه های تولیدی به بیمه درمان اختصاص داشت. سهم بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل به ترتیب به میزان ۱۰.۷و ۵.۴ درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید است.
      بر اساس این گزارش، شرکت های بیمه بیش از ۱۵.۷میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌کردند که در مقایسه با ۸ ماهه سال قبل ۳۴.۶ درصد رشد داشته است. ۴۰ درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و  ۳۳.۷ درصد از خسارت ها در بیمه درمان پرداخت شده است. بیمه های بدنه اتومبیل و زندگی هرکدام در حدود ۶.۶ درصد از خسارت های پرداختی بازار بیمه سهم دارند.
      نسبت خسارت (که حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و در محاسبه    آن نسبت مبالغ خسارت های معوق، ذخایر حق‌بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه های اداری- عمومی دخالت داده نمی شود) در این مدت نزدیک به ۵۴.۳ درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۵ واحد افزایش نشان ‌می دهد.
      چهار رشته‌ بیمه اعتبار، بدنه اتومبیل، درمان و شخص ثالث و مازاد به ترتیب با حدود ۴۳۹.۷، ۶۶.۹، ۶۲.۲ و ۶۱.۹ درصد، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند.
      پس از این رشته، نسبت خسارت رشته‌ های بیمه مسئولیت و حوادث راننده (با ۵۰.۵ و ۴۷.۲ درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.