• تقدیر سندیکای بیمه گران از اکچوئر بیمه سینا

      تقدیر سندیکای بیمه گران از اکچوئر بیمه سینا

      تالیف کتاب در زمینه مبانی صنعت بیمه، موجب تقدیر سندیکای بیمه گران از اکچوئر(محاسب فنی بیمه) بیمه سینا شد.

      به گزارش روابط عمومی بیمه سینا، در نخستین گردهمایی سال 95 سندیکای بیمه گران، زهرا باسو به دلیل تالیف کتاب "بیمه های عمر؛ مبانی، محاسبات و فرآیندها" تقدیر شد و در کنار همسر خود، محمد دنان، دیگر مولف کتاب، از مهندس علی اکبر اولیا دبیرکل سندیکا، لوح تقدیر و جایزه نفیس دریافت کرد.

      بر اساس این گزارش، کتاب تقدیر شده سندیکای بیمه گران برای تمامی اشخاصی که در حوزه بیمه های عمر فعالیت دارند، اعم از کارشناسان، نمایندگان، کارگزارن، بیمه گذاران و در عین حال برای دانشجویان و جامعه دانشگاهی منبعی قابل اتکا  به شمار می رود.

      کتاب بیمه های عمر؛ مبانی، محاسبات و فرآیندها در هفت بخش و 430 صفحه تنظیم شده است. بخش اول به کلیات بیمه عمر اختصاص دارد که تاریخچه بیمه عمر در جهان و ایران و فواید این نوع بیمه را تشریح می کند. در بخش دوم، افزون بر تعاریف و خصوصیات بیمه های عمر، انواع آن، انواع قرارداد گروهی و تفاوت های آن ها ذکر شده است. همچنین قانون اعداد بزرگ، قانون احتمالات و نرخ مرگ و میر، انواع نرخ بهره، ارزش زمانی پول وتشریح  اصول محاسبات بیمه های عمر بخش سوم کتاب را تشکیل می دهند.

      بر اساس این گزارش، بخش چهارم به  انواع پوشش تکمیلی، خطرات تحت پوشش و استثنائات، دامنه پوشش و نرخ حق بیمه این پوشش ها  اختصاص دارد و بخش پنجم شامل اصول گزینش ریسک در بیمه عمر و شیوه برخورد با متقاضیان دارای ریسک می شود. در عین حال فرآیندهای صدور بیمه نامه به منظور آشنایی خوانندگان با عملیات اتکایی در بیمه عمر، بخش ششم  را تشکیل می دهد و برای تکمیل مطالب این بخش انواع خسارات احتمالی در بیمه های عمر و فرآیند تسویه آنها تبیین شده است. نمونه فرم های لازم در فرایند صدور، خسارت ، بازخرید و دریافت وام را نیز می توان در بخش هفتم کتاب مطالعه کرد.

       

       

       

       

       

       

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
       
    • نمایش بنرهای صفحات پورتال
      نوع محتوا در تنظیمات بلاک انتخاب نشده است.